cookies

torsdag 10 januari 2008

När vi ändå är inne på färgtemat...

Mina Monkeysar är klara. En chockrosa dröm. Det var januarimönstret från Knitty (här hittar du mönstret) som var uppdraget denna månad från Stickameras sockklubb. Jag valde garnet Regia och stickor 2,5 mm. Följde mönstret och tycker att de blev lite breda. Men de är sköna. Värmer just nu mina fötter faktiskt. Får nog sitta på i dag. Tån gillar jag inte så värst. Fick inte till den så snyggt. Blev lite kantig för mig. Annars är mönstret kul att göra och inte så svårt som det ser ut att vara. Beskrivningen är också lätt att följa.
Hur jag än har fotat dessa, ute och inne, så blir det inte bra.

5 kommentarer:

Anonym sa...

De blev jättefina. Riktigt läcker färg, tycker jag.

Dödergök sa...

Jättefina monkysar i supersnygg färg. Jag ska sticka knallgröna till mig själv (gjorde grå till min mamma) för jag gillar ju också grönt. :)

Anonym sa...

Hur läckra som helst!!! Gillar färgen.

Anonym sa...

Tack ska ni ha. Tyvärr saluför inte min lokala garnaffär Regia längre utan har bytt till Garnstudios sortiment och då Fabel som strumpgarn. Inte bra för min del. Jag gillar inte Fabel. Lite för späckligt för min smak. Får väl handla på nätet i fortsättningen. Som tur var köpte jag upp ett litet lager när de sålde ut Regia.
//Klockarbarn

Efwa - Medea sa...

Jättefin färg. Jag köpte några nystan Regia i precis den färgen häromdagen på utförsäljning. Ska kanske köpa fler färger när jag tänker efter.
Mina Monkeys är i beige Regnbågengarn. Lite för mesiga i färgen men jag ville göra slut på just det garnet.