cookies

onsdag 6 februari 2008

Tunika - grön men det syns knappt

Återbruk av påslakan. Fick bli en tunika med gula detaljer. Dottern behöver nåt som matchar hennes gula velourbrallor. En fullkomlig matchning är det inte men det är ju gult i alla fall.

Tyget är väldigt ljusgrönt. Det kan nog bli lite blekt på min blonda tjej. Men va fasen. Hon bryr sig inte om sånt. Bara plagget sitter skönt och det vet jag inte än. Hon är kräsen så vi får se vad hon säger.

Detta blev ett halvdant projekt. Sömmarna blev lite hejcon bacon runt halsen och lösningen med tryckknappar så där kan man säga. Man lär sig så länge man lever. Så bra då att jag inte lägger flera hundra på tyger utan återbrukar istället. Då blir man inte lika ledsen vid misslyckanden.

Dagens tips: Träna upp dina färdigheter på mindre dyra och väldigt gärna secondhand material.

4 kommentarer:

Botilda sa...

Dagens tips 2: fortsätt sy i secondhandmaterial även när du slutat träna... Det blir unikt och snyggt - och är bra för både miljön och kropparna som bär kläderna! (sade hon som dreglar över amerikanska tygsajter...)

Klockarbarn sa...

Botilda: Precis!!!
Jag går inte in på dom sajterna för då blir man ju så sugen på att handla. Tur att de inte är svenska för då fanns det ju inga hinder alls.

Jag fortsätter med mina secondhand köpta tyger. Fast jag har köpt lite muddväv och velourtyg på Nea Nobelle också...

Jes sa...

Vilken fin tunika!! Gillar tyget.

Klockarbarn sa...

Jes:
Det ser bättre ut på än när den ligger platt på golvet. Riktigt söt på faktiskt. Lite blek i färgerna för att vara Klockarbarn...men man måste ju bryta av lite med annat också;-)