cookies

torsdag 18 augusti 2011

Vill ni hjälpa till?

Tänk om jag startar en blogg till? En för välgörenhet av olika slag. Där den som vill och kan skänker nåt bra till försäljning. Ni mailar mig bilder som jag kan lägga upp och info om varan samt ett pris. Ni får ingenting av dessa pengar utan allt går till Afrika (just nu). Nästa gång kanske det blir Rosa bandet. Det kommer att kunna skifta vart insamlingen går. Brist på katastrofer är det ju inte i världen direkt. Portot kommer att tillkomma så tänk på att det inte blir för stora saker som blir dyra att skicka för då tror jag att många backar. Vad tror ni? Är det en bra idé och skulle ni i så fall vilja bidra och ev. handla kanske?

7 kommentarer:

Katatrofen sa...

Det tycker jag låter som en riktigt bra idé! Kommer det vara att man kan sälja/köpa lite vad som helst eller ska du ha ett visst tema? T.ex. handarbete/sömnad eller liknande...

Kram

od Andulky sa...

Tanken har slagit mig också, jag är gärna med!!!
/Anna

Skaparstigen sa...

Bra! Har också tänkt ibland att det vore lättare om någon/några organiserade välgörenhetsprojekten. Har mest funderat på utlottningarna dock. Som när så många har Rosa bandet utlottningar att tillslut kanske folk nästan tröttnar på att signa upp sig eller redan har varit med i flera. Tror en stor utlottning med allas vinster skulle generera mer pengar, och säg att det är femtio vinster, då skulle man kunna sätta ett högre pris per "lott".

Jag kan definitivt tänka mig att donera något till en försäljningsblogg.

Klockarbarn sa...

Som ni förstår så har jag inte tänkt igenom detta så noga utan brainstormar mest just nu. Jag tänte nog inte binda upp det till att bara handla om sömnad/stickning utan vilket pyssel som helst bara det inte blir för stora saker att skicka. Jag tänker också att om jag sköter bloggen/insamlingen så får den som donerat (för att minska portokostnaderna) sköta leveransen av sina egna donerade saker. Jag har lite mer att fundera kring...

Mallaching sa...

Jag är på!

Anna Johansson sa...

Jättebra idé. Jag har själv funderat på att sy och skänka på något liknande sätt, så jag hakar på här. Jag ska kolla vad jag att skänka och mailar dig

Klockarbarn sa...

Vad gulliga ni är som ställer upp på detta. Jag vill samtidigt passa på att säga till andra som kanske vill vara med att det inte behvöer vara bara sydda/stickade/virkade saker utan det kan också vara vykort, väska, necessär
, heminteriör eller smycke osv.