cookies

torsdag 4 augusti 2011

Pimpa saftflaskan - snygg gåva



Att ge bort hemmagjord saft och sylt brukar vara kul. De flesta uppskattar en sån gåva. Däremot är inte alltid flaskan eller burken så kul. Jag har pimpat min flaska med virkade körsbär och sen fattas bara en snygg etikett, gärna handskriven, kanske också bara nåt att hänga runt flaskhalsen (t ex "tags", finns lite överallt att köpa) istället för de som klistras fast och är svåra att få bort senare. Ibland fäster de ju inte ens särskilt väl på flaskan. På DanSukker finns ju en rolig etikettmaskin att skriva ut sina egna etiketter. Fast i detta fallet när man virkat körsbär så tycker jag att det är snyggast med en väldigt enkel etikett. Körsbäret får tala istället ihop med snygg handskrift.


Körsbärsmönster hittade jag här


Jordgubbar (skulle kunna använda delar av detta mönster)


Äpple (en mindre version av dessa kanske)


Rabarber (hittade inget virkat men snygga etiketter)


Blåbär (idén är bra men färgen kunde vara annorlunda på dessa) Annars gör man likadant som körsbären ovan fast utan stjälk, bara blad.


För att enkelt hitta ideér brukar jag söka i google bilder på det jag vill hitta. Man hittar hur mycket som helst - iibalnd bara ett foto men ofta även ett mönster.


Inga kommentarer: