cookies

måndag 15 augusti 2011

Hemlisbyte "Höst" - mina svar

Här frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
2 st tjejer, 6,5- och 5 åringar
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
5 åring: huvud 50 cm, stl 116 (ibland 122 om det är små storlekar), fotstorlek 30.
6,5-åring: huvud 50-52 cm, stl 122 (128 om det är små storlekar), fotstorlek 31.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
stl 40 i tröjor, stl 38 nertill, fötter stl 38, huvud 54 cm
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Virkning: medel, stickning: avancerad, sömnad: medel
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Försöker få igång intresset för trädgården men det går trögt. Man skulle kunna säga korsord, suduko, träning men handarbetet är det i särklass som lockar mest även om jag nu gör resten också.
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Naturmaterial när det gäller garn. Tyger vet jag inte. Jag syr i allt men visst syr jag mest i trikåer av olika slag (jersey, interlock osv)
7. Vill du ha en hel meter tyg eller går det bra med två halvmetersbitar?
Spelar ingen roll.
8. Är du allergisk mot något?
Nej
9. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Gillar det mesta men passar absolut inte i gulgröna toner, beige eller gult. Brunt är ingen favorit heller. Jag avskyr kamoflagetyger och är inte så förtjust i 80/90-tals mönster (påminner för mkt om tonåren).
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej.
11. Nytt eller second hand?
Spelar ingen roll bara det är fräscht och inte slitet.
12. Pojk/flick eller unisex?
Flick eller unisex. Inte så noga.
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Har svårt för konstmaterial.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Söta små stickmarkörer som inte fastnar i garnet. Det gör nämligen mina.
15. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Ett enkelt jack/kappmönster till tjejerna som inte är för svårt att sy.
16. Bor du i hus eller lägenhet?
Hus
17. Kaffe eller te?
Dricker både och men skulle tycka det vore kul med te för det köper jag så sällan.
Tycker för övrigt att detta ska bli jättekul. Det var längesen jag var med på hemlisbytet.

Inga kommentarer: