cookies

tisdag 16 augusti 2011

Pippi & elefanter på mössan - symöte

Idag är det åter symöte på nätet. Jag har stickat så fingrarna glöder. Fyra mössor har det blivit varav två är till "Värma liten". De visar jag inte här eftersom det är samma mönster som tidigare, bara annat garn.


Med Pippi avser jag fiskarmönstret. Jag har använt andra färger än vad de traditionella fiskarmönstren brukar vara och det är endast av den enkla anledningen att jag ville göra slut på garnet som blev över från elefantmössan. Passar huvuden i storlek 45-47 cm. Grundmönstret har jag själv gjort för ganska länge sen när barnen var små. Med enkla medel och mönster blir utseende väldigt olika. Mössan ser lite fyrkantig ut upptill men ni ser på ballongen att det blir en bra rundning ändå.

Vill också tipsa om min utmaning om nån är sugen på att vara med.

5 kommentarer:

Maja sa...

Hej!

Den där elefantmössan är ju bara hur söt som helst! Vilket mönster använde du till den? Har du sett den där fina barnkoftan med elefanter som finns på Ravelry? Minns inte vad den heter men har sett att många stickar den...

Vilken rolig utmaning du satt igång också!

Hälsningar från Maja

Elin sa...

Jättegulliga mössor, speciellt den med elefanter gillar jag!

FarmorMormorA sa...

Så söta mössorna var. Jag blev också störtförtjust i den med elefanterna.
Och jag var ute och letade påslakan på secondhandaffär idag men hittade inget. Men jag är väldigt sugen på utmaningen.

Fia sa...

Super söta!

Jessica sa...

Du såg kanske på mitt inlägg idag att jag hänger på! ;)