cookies

onsdag 31 augusti 2011

I morgon går startskottet - 17 modiga är anmälda!!!

Startskottet för "Påslakan- blir vad" är imorgon. Kul att så många vill vara med.
Jag hoppar inte högt av lycka när jag ser mitt påslakan. Jag hade inga som var så där perfekta men det kändes onödigt att shoppa mer på secondhand när det fanns några hemma.
I morgon börjar vi och så har vi två långa månader på oss att sy/pyssla eller vad ni vill göra. Jag har börjat fundera och varit så ambitiös att jag gjort en lista som hjälp när fantasin tryter. Får se hur mkt av det som man faktiskt gör eller om det blir nåt helt annat. Ska bli spännande att följa er andra.
När ni gör ett inlägg kan ni väl sätta en "etikett" -påslakanutmaning så att man lättare kan följa ert arbete. Here we go:
  • Tvättpåse
  • gympapåse
  • väska
  • solhatt
  • pennfack
  • vimplar
  • sänglakan till dockorna
  • kjol
  • snurrkjol
  • tunika/klänning  - klart
  • babybrallor
  • mobil
  • bakduk
  • kökshandduk
  • mm
Vad har ni för tankat?

7 kommentarer:

Kajsa/Spenatmamman sa...

Det enda jag kommit på hittills är en kjol till mig. Kanske en sjal också, har funderingar på en liten grej där. Bild på lakanet kommer under dagen idag...

Fiff sa...

Jätterolig utmaning! Ska kika in och kolla vad det blir för något fint av alla dessa påslakan :-)
Återbruk ÄR ju kul!

OttoPippi sa...

Jätterolig utmaning! Blir lite sugen att hoppa på men vet med mig att jag kanske kommer att hålla vad jag lovar.... Kanske kör i mån av tid lite utanför utmaningsdeltagarna istället...

Jag tänkte plåta lite grejer till dig ikväll att skänka till "Handla för livet". Hör av mig. Hoppas du inte tycker att detta också kommer lite försent?
Kram ottopippi

Malin sa...

Hej! Jag vill oxå anmäla mig, om det inte är försent. Låter som en spännande utmaning =) Malin

Klockarbarn sa...

Ni är alla välkomna att hoppa på utmaningen när ni vill.

hennihenni sa...

Oj vad spännande det ska bli att följa med och se vad alla gör med sina påslakan. Hoppas på att få inspiration att göra nya saker med mina befintliga stuvbitar - eller kanske till och med köpa ett påslakan och sätta igång själv :)

Jessica sa...

Hmm.. jag har börjat på ett nytt jobb, och har som missat att september började! Men jag har nog en idé om lapptäcke till sonen, klänning till mig och dottern, foder i väska, och sen får vi se vad det räcker till!