cookies

söndag 8 september 2013

Om att ärva kläder

Jag brukar skicka våra barnkläder till kusiner och kompisar för att ärva. De väljer ut det de vill ha. Efter några veckor kanske månader kommer de tillbaka och berättar att de plagg som blivit mest populära bland barnen är de jag sytt själv. Ofta får de positiva kommentarer från dagispersonal och andra barn och föräldrar. Det är alltid roligt att höra, tycker jag.

De kläder vi själva brukar få ärva är inte hemmasydda men eftersom tjejerna ser upp till sina kusiner så är de grymt populära i alla fall. De står och luktar på kläderna och säger att de luktar kusinerna....hihi

Just dessa velourbrallor till höger har fått slitas av 3 barn. Efter att mina två hade haft dom så fick kusinen dom och ett gäng andra sydda. Kusinernas mamma sa:
-Varför ger du bort nya byxor?

Det syntes inte på dom att de var så väl använda. Velouren och mudden köpte jag från NeaNobelle (tror det kommer från Hilco) och det håller jättebra kvalite. Jag kommer fortfarande ihåg hur lätt det var att sy i det också och att jag tyckte det var dyrt. Dyrt i inköp men håller VÄLDIGT bra.

Inga kommentarer: