cookies

söndag 8 september 2013

Återbruksutmaning - Ge värme omgång 4, del 1

Hej och välkomna till del 3 i utmaningen som håller på hela året ut för dom som orkar hänga i.
Man kan hoppa på och hoppa av lite som man vill. Bra va.

Denna veckan, eller framför allt helgen, har jag ägnat lite tid åt att sy upp sånt som legat utklippt en längre tid. Som skjortorna här. De har väntat på att få snedslå och knytband. Till dessa har jag använt allt möjligt. Gamla band som sitter på köpekläder och i hangtags. Tygerna är främst lakan men eftersom jag klippte ut dessa innan utmaningen startade är det även nya tyger med, som skjortan med grodor. Mönster har Linda Westermark gjort.
 Ovan återbruk av påslakan och örngott.
 Nya tyger men återanvända band.
 Secondhand-shoppad stuv.
 Samma skjorta som ovan.  Detaljbild över de återanvända banden. 
Nedre bild från kläder och övre är ett band från en "hangtag".
Jag skrev omgång 4 - del 1 pga att jag har mer att visa men inlägget blir för långt.....

1 kommentar:

Anna sa...

Måste bara säga att dina skjortor är så jättefina! Alla föräldrar som får dem till sina barn måste bli så glada! För att inte tala om vilken glädje det måste vara för den som får dela ut dem.