cookies

onsdag 25 september 2013

Hjälp jag behöver glasögon

Skit vad ont i ögonen jag haft på sista tiden.
Efter ett besök hos optikern kunde hon konstatera att jag är översynt. Med ålderssymtom.........
Översynt har jag alltid varit men inte så det har stört. Nu däremot när man har svårt med skärpan på nära håll är det definitivt ett problem. Det verkar som det aldrig är tillräckligt med belysning heller.

Just nu har jag fått låna ett par glasögon eftersom ögonen var så trötta och spända att det var svårt att få ett tillförlitligt resultat av undersökningen. Om en vecka ska jag göra en ny undersökning och då får vi se vad det leder till. Glasögon verkar i alla fall vara resultatet i vilket fall.
Just nu är det obehagligt med och obehagligt utan. Det kräver kanske invänjning. Jag vet inte.
En fördel är ju att det finns många coola brillor i alla fall.


1 kommentar:

Fiff sa...

Ja, det finns så mkt snygga bågar! Tyvärr har jag själv svårt att hitta några som passar, alla är för breda... men hittade mitt förra par på nätet. Det funkar faktiskt bättre att beställa så än man tror! Och det tar tid att vänja sig vid glasögon, särskilt första gången! Så håll ut!