cookies

lördag 14 september 2013

Fantasiansikten

Rubriken syftar på att mina ansikten inte är realistiska. Jag är inte bra på att rita och måla, har aldrig varit, och kommer inte att bli heller. Eftersom det är så svårt att måla snyggt så har jag överdrivit lite kan man säga. Som vanligt ser dockorna ut som de använt för mycket smink eller använt sånt där som gör att munnen ser oproportionerlig ut.  Strunt samma: Nu ser de ut så här. En annan gång får jag göra ett nytt försök. Jag har lite idéer men vi får väl se om de blir av.

 Den i mitten måste vara det fulaste jag gjort. Jösses så ful.

 Det började som en vanlig docka men eftersom jag hade för mycket vatten på ett ställe så flöt färgen ut för mycket och det blev jättefult. Så då fick det bli en vampyr i alla fall. Ögonen har gult, lila, grön och svart för att få lite läskig känsla. Den såg fortfarande för snäll ut med sin tänder så det behövdes bli lite blodigt också. Glupskt som hon är så har hon såklart spillt över hela klänningen, typiskt. Hon äter inte människor utan hon håller huset rent från spindlar, larver och flugor. Eftersom bananflugorna härjar i köket så har hon hjälpt mig med att städa upp. Det gör att jag förlåter henne för en smutsig klänning.

Hon blev genast adopterad av Elvira.



3 kommentarer:

Susannesblogg sa...

jag gillar dina dockor. alla är dem olika med sina olika personligheter.

Lena sa...

tycker dina dockor är jätte fina. :)

Karin sa...

Även om det gör att det blir mindre att äta för vampyren, så blanda en grogg till bananflugorna!
Vinäger, socker, lite hett vatten och en droppe diskmedel i ett smalt glas. Låt stå vid fruktskålen så ska du se att du slipper dom sen :-)