cookies

onsdag 3 oktober 2012

Även solen har sina fläckar

Min kollega brukar retas med mig när jag gör nåt fel och säger: -Ja, även solen har sina fläckar. Hon syftar vad jag förstår på mitt behov av kontroll och stora strävan att alltid göra mitt bästa. Ibland blir det bra, ja t om jättebra, och ibland skiter det sig. Den senaste tiden går det sådär med mitt pysslande. Jag gör missar och fel mest hela tiden. Dessa små tossor är inget undantag. Jag var inte uppmärksam när jag sydde ihop dom så då var det ju inte stor idé att sticka en vänster och en höger slejf. Med en ut och in blev båda vänsterskor. Såna här missar brukar jag rätta till genom att sticka ett nytt par av matchande höger tossor och då har man såklart två riktiga par. Bra idé men denna gången får det vara. Kroppen tål inte en massa stickning så Afrikabebisen får hålla tillgodo med detta i alla fall. Blev ju rätt söta ändå.

3 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Måste de gå att knäppa upp för att man ska få på dem på fötterna alltså? Annars kanske du bara kan sy fast dem på båda sidor, så syns det ju inte. Eller så sätter du knappar på båda sidor, en som går att knäppa upp och en "falsk" som bara är till för att lura ögat. :)
Gulliga är de i vilket fall som helst!

Klockarbarn sa...

Tyg och otyg: Smarta idéer.

Jessika sa...

Jag tycker de är fina som de är och så behöver man inte bry sig vilken fot man sätter skorna på. :)