cookies

tisdag 2 oktober 2012

Återbruksfiltar till Sukuta Healthcenter.

Jag fyller kartongen lite i taget och de senaste projekten blev två snabbsydda filtar. Tygerna är stuvar och ärvda gardiner. Flanellen på baksidan fyndades i lokala secondhand-affären. Det låg ett helt gäng färgglada tygrullar som man köpte som metervara för 20kr/m. Jag köpte 3 meter. Av en meter har jag kunnat göra två bebisfiltar så det borde kunna bli totalt 6 filtar.
Igår ställde jag frågan till de härliga deltagarna i återbruksutmaningen, ungefär så här: -Vad är din största drivkraft att återbruka? Jag fick många svar som förtjänar att läsas.

1 kommentar:

Beas sa...

Jag skrattade när jag läste din kommentar, våra små "grisar" är så lika. Jag har också en som gärna äter gott och så är de med mig i vardagsrummet. Det är också han som svarar när skrivaren hoppar igång.
:-D De är för söta. Måste kika om du har någon fin bild på dina marsvin här.