cookies

måndag 30 januari 2012

Miljövänliga namnband?

Det stör mig att namnbanden tillverkas utanför Europa och flygs till olika platser i världen innan de till slut hamnar i Sverige. Jag har kollat upp ett par av leverantörerna (utan att nämna några) och båda två har lika tillvägagångssätt.
Det blir lite knasigt att tillverka grejer av återbrukade tyger och uppge det som ett miljömässigt bra alternativ när man sen sätter på en liten lapp som åkt ett antal flygresor för att komma fram. Nej, jag gillar det inte. Nu ska jag göra mina själv likt Hennihenni gör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Retro elefant gör väl också sina själv har jag för mig. Men hon trycker istället, smart och går lite fortare...
/Åsa

Klockarbarn sa...

Åsa: Ja det stämmer. Hon trycker sina och de blir jättefina. Jag har också provat att använda transferpapper och skrivit ut logga och tvättråd på sen strykt på det på tyg.

hennihenni sa...

Egna namnband är så mycket personligare, tummen upp! Men jag tror nästan att jag skulle rekommendera att trycka om du tänker göra många, känner mig nog lite smågalen ibland när jag sitter och broderar :)
Retro Elephant har en bra tutorial för tryckta namnband http://www.retroelephant.com/search/label/Övrigt%3A%20Tutorial men nu för tiden tycks även hon beställa från asien... http://www.retroelephant.com/2011/09/paket-fran-hongkong.html