cookies

tisdag 10 januari 2012

Igår hände det

Jag har haft en krypande känsla av obehag över röran här hemma. Igår tog jag tag i det. Städade ur lite köksskåp för att få mer plats. Bort med sånt som inte används de senaste åren....smörgåsgrillen....det måste vara 3 år sen MINST. En present som jag fick en gång i tiden och är säkert inte använd mer än fem gånger. Jag vill också göra mig av med våffeljärn och brödrosten = används nästan aldrig. Kunde lika gärna vara utan. Hur mycket mer finns det i alla vrån och utrymmen som inte används eller används så sällan att man kunde vara utan?

Sen barnens rum.....små gosedjur....och småpryttlar....UT!

Garderoben...rensade inte ut så många plagg. Jag har inte mycket kläder så de som finns behöver jag men jag städade upp i den. Skönt.

Storstädning på lilltoan...torkade listerna...handskurade golvet.

Det känns lite lättare nu. Väggarna och taket är inte riktigt lika nära mig. Jag kan andas lättare.

Inspiration till att organisera sitt hem finns här. En mindre uppgift varje vecka under ett år rensas och städas det upp. Långsam men säkert. Jag hakar inte på men hittar inspirationen ändå.

2 kommentarer:

retrostuff sa...

Ja, det är märkligt hur man spar på allt möjligt jox, bra-och-ha-saker och helt värdelösa mojänger. Det är så skönt när man har lust/orkar/måste ta tag i det. Rensar luften fint ;).

Linda sa...

Förstår att det måste kännas skönt. Vi har ett förråd som behöver organiseras för nu kommer vi knappt in :( och då vill jag ha ett av hyllplanen till barnens leksaker så jag kan byta ut dem med jämna mellanrum. Då blir leksakerna "nya" igen när man tar in dem :)