cookies

söndag 6 mars 2011

Dörrkrans i vårskrud




Lite roligare krans. Detta trivs jag mer med. Överpimpad kanske?
Den juliga dörrkransen fick ta bakvägen ut och skämmas över att den inte hade lämnat dörren förrän nu. Fy, skäms.

Istället fick grenarna jag plockat upp från gräsmattan bli dörrkrans. Jag har verkligen använt det jag hade hemma till kransen. Först satt jag hjärtat i mitten men det blev lite platt. Jag trivdes inte riktigt med den.

Det kom till lite fler delar som t ex en stickad fågel och en liten skylt. Nu kom bokstäverna till användning. Det är en bit spånskiva som jag målade vit och tryckte text på. Jag tyckte att "Välkommen" blev lite väl gulligt så det fick bli en välkomnande text till oss själva. Vänner är såklart välkomna ändå!
Lite band som låg i lådan i syrummet fick också ta plats. Kransen är inte helt rund men hemmagjord! Första gången jag någonsin gjort en krans kan tilläggas så jag är nöjd.

Platt, lite tråkig krans.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina kransar!!! Vad duktig du är!