cookies

tisdag 8 mars 2011

Batterirör


Jessica från Gröna grenen har gjort en så fin batteriförvaring och jag blev inspirerad att göra en likadan. Hennes är härligt Dalainspirerad och det skulle ju passa fint här hemma eftersom min man är från Dalarna. Jag hade dock inget fint band hemma och utmaningen i mars är att bara använda det man har alltså blev det inget band. Inte handla, inte handla, inte handla (mantra). Jag hittade ett chipsrör (som jag har hört i veckan att m an inte ska äte pga miljöskäl men det är en annan historia) som jag målade vitt. Sen tryckte jag bara med mina bokstavsstämplar och tog en stämpel från barnen (nyckelpigan). Lite symboliskt så där...återvinning = snällt mot naturen och djuren....typ. Enkelt och stilrent på nåt vis. Detta rör hjälper oss också att hålla isär de gamla uttjänta batterierna ifrån de nya. Vårt gamla system funkade inte alls. Hur svårt det nu kan vara?!

1 kommentar:

Jessica sa...

Vad roligt att se att jag har inspirerat! jag gillar verkligen dina stämplade bokstäver..