cookies

torsdag 25 oktober 2007

Mitt paket är mottaget och öppnat




Jag har skickat mitt paket till min hemlis och hon har även öppnat det. Jag sydde inget till min hemlis för jag tror att hon säkert är bättre på att sy än jag. Stickade en barnmössa och ett par pulsvärmare istället. Mössan är mitt eget mönster fast lite modifierat för att få en rundare form upptill än vad jag brukar göra. Stickad i Bambino ull i brunt och gult - blev bra faktiskt och ganska töjbar så den passar nog till våren också.


Pulsvärmarna är stickade efter Stickfrossas mönster som jag utökade med en udd extra för att anpassa till mitt garn. Jag plockade upp maskor på avigsidan med mohair och ökade på maskantalet efter några varv så det blev lite mer strutlikt. Avslutade med några hålvarv för att det skulle bli som spets samt lade in en guldtråd. Inspiration till detta kommer från Knitty´s Mrs Beeton muddar. Fast denna version som jag gjort är mkt lättare och snabbare tror jag. Sydde på några pärlemorknappar också för syns skull.

Är ni nyfikna på vad mitt hemlispaket innehöll mer får ni kolla på Lovisas Vardagsnoter.

Inga kommentarer: