cookies

lördag 27 oktober 2007

Ett experiment




En västklänning i lamull. Den blev lite klockad nertill pga att tyget sträcktes ut lite när jag sydde kantbandet. Egentligen skulle jag vilja ha stretchigt kantband eller stickat band men jag hade inte tillräckligt av det hemma. Sydde sen på en applikation iform av en virkad fjäril. Ni känner igen idén från en av mina mössor. Fjärilen är också i ull. Det blir ju handtvätt eller ullprogrammet för denna men eftersom det är storlek 56-62 så jag tycker inte att det gör nåt. Små bebisar spiller ju inte så mkt på sina kläder. Den kommer värma skönt över bröst och rygg. Färgkombinationen är ju lite på gränsen men jag gillar ju det - att våga prova lite mer. Plommonlila snudd på vinröd bottenfärg, rosa kantband och brun/rosa(mer åt hallonröd)/orange fjäril. Färgerna är lite mörkare än fotot visar.


Material: En lamullsslipover som fått sätta livet till (framstycket). Resten har jag repat upp och ska sticka nåt kul av det så småningom. Bomullssnedslå. Tryckknapp i nacken.


Fjäril: Drops Alpacka.


4 kommentarer:

Gekko sa...

Den var jättesöt ju!

Anonym sa...

Tackar tackar.
//Klockis

BONGI sa...

Åh, vilken härlig klänning!!! Mysiga färger!!

Botilda sa...

Fin! Tycker jag som också har svårt för rosa (om det var vad du menade). Jag beundrar dig som repar upp gamla tröjor för att kunna göra nya! Så mycket tålamod har jag inte - än.