cookies

söndag 28 oktober 2007

Kompletterande bilder


Mönstret kommer från en bok som jag tror heter "Babygarderoben" från Icaförlaget. Jag har boken uppe så jag kollar upp ifall nån vill det. Den kunde vara lite lägre i pannan och kanske är det i orginalmönstret (har anvånt det men sydde på overlocken och då försvann lite till framtill). Tyckte också att det var lite väl mkt snibb fram i pannan så det tog jag bort lite av också. Där får man justera lite bättre så att det inte blir för smått. Jag använde också stl 77 (ja, den har så lustiga storlekar) för mina barn har små huvuden. Tycker ändå att storleken passar om man inte klipper bort för mycket fram då ;-)
Den funkar ju att vända ut och in också.

3 kommentarer:

Maria sa...

Toppenläckert tyg, det blommiga, mössan ser urskön ut!

Jes sa...

Mössan blev superläcker, fiffigt att den är vändbar.

Åsa sa...

Så söt!!!!!