cookies

lördag 8 september 2007

Roligt sagt - det bara bubblar ut hela tiden.

Elvira 2,5 år spottar ur sig roligheter hela tiden (det gör ju alla barn men denna blogg avser endast mina barn).

Igår tittade hon på bebisbilder av sig själv. Hon brukar säga att det är Hanna (lillasyster) på fotona. Men igår förstod hon att det var hon på bilderna och sa:
-Mamma, titta, det är Hanna.
-Nej, det är du när du var bebis och lika liten som Hanna, svarade jag.
Tyst en liten stund...
-Då var jag nån annan, mamma.

Ett tillfälle senare. Elvira är i vardagsrummet och leker. Jag lagar mat i köket.
-MAMMA, KOM!!!
-Jag lagar mat, ropar jag tillbaka.
-Mamma, jag vill inte vara här inne själv, säger Elvira.
-Men Hanna är ju där hos dig, hojtar jag.
-Hon kan ju inte prata....

Sen kom följande när mamman stod och borstade tänderna och använde tandsticka.
-Får jag också ha en sån?
-Nej, det använder bara vuxna, säger jag.
-Mamma, tar du ut tänderna....?

(så gammal är jag inte riktigt än).....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej! Jag stickade skorna på ungefär samma sätt som man stickar ett par vanliga sockar.

Jes sa...

Vilka härliga kommentarer, ibland önskar man att man hade spelat in deras pratande.