cookies

torsdag 29 mars 2007

Sandlådan och stickning = utmärkt

Ja ja mensan. Det går alldeles utmärkt att sticka vid sandlådan. I alla fall om man har en egen i trädgården. Risken är mindre att andra människor tittar på en och ser lite konstiga ut. Idag och igår satt jag med min stickning (i en sån där ihopfällbar stol med ryggstöd) jättelänge kändes det som, medan min tös lekte i sandlådan. Vi pratade med varandra (eller hon pratade med mig och jag svarade: - Vad duktig du är på att göra kakor) och jag stickade under tiden hon lekte. Hon är i den ålder nu när allt är:
-Den är min. Jag hade den nu...jag hade den först...
Så jag gör ingen nytta i sandlådan ändå. Hon blir bara irriterad över att jag tar hennes spadar. Måste säga att jag inte är ledsen över det. Då och då ville hon gunga så då fick jag släppa stickningen ett tag och gunga på. Sen vaknade den andra bebben och ville ha mat så då var det slut på sandlådepysslet. Har nu stickat ett bakstycke och ett halvt framstycke på en tunika. Sen tog garnet slut - skit!

1 kommentar:

Gekko sa...

Du är ju grym! Snart klar? Jag är så imponerad!!!