cookies

söndag 18 mars 2007

Mera tyg mm



Igår var jag och fyndade lite resårband, snedslåar, tyger och två jättefina randiga tröjor i superhärliga färger. Jag funderar på att sy om tröjorna till barnbyxor (de är för små till mig ändå) eller klänningar. Ett av tygfynden var ett rött tyg med mörkblå stolar på. Fråga mig inte vad jag ska med det till men det var lite roligt. Hade ju passat att sy en stolsdyna av.

Maken börjar få rätt. Han tycker att det är dags att sy upp tygerna och inte bara samla på hög.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller inte med din make - ibland är själva jakten på det perfekta tyget eller vad det nu är mer än halva nöjet. Vad ska jag hitta idag när jag ger mig ut på shopping (second hand). Klart man ska samla - det är nedärvt från stenåldern!!!
Kram
Secondhandfantasten Tesa

Klockarbarn sa...

Du har helt rätt. Jag kan bara inte låta bli ifall jag skulle kunna missa DET DÄR helt underbara tyget. Måste bara åka och kolla. Jag har bara hittat ett sånt tyg en enda gång på alla mina 100 secondhandbesök men jag brukar hitta en del helt okej saker också. Väntar fortfarande på det stora klippet.