cookies

söndag 18 mars 2007

Jag tror jag kan det!!!


Kolla! Jag har löst randproblemet för ärmarna. Frågan är om de blir lite korta men å andra sidan är ju tunikan inte så lång heller ;-)

Få se om jag stickar dit en turkos resår nertill senare efter att jag provat på dottern.

Lösningen blev att räkna ut på vilket varv (och färg) raglanintagningarna började på själva klänningdelen och sen var det bara att bestämma hur många varv ärmen skulle vara lång eftersom raglanintagningarna är lika på ärm som klänningdelen. Kanske inte så begripligt förklarat men vad 17, jag kan inte bättre.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Såååååååååå avis på att du kan sticka (visst jag kan också sticka, har hållit på med en bebisfilt i ett år nu:-D), du stickar ju snyggt! Denna kommer att bli så himla fin!!! Kan du inte lägga ut en beskrivning när du är klar så kanske jag kan muta syrran eller min mormor?

Klockarbarn sa...

Tack
Hi hi hi - jag har också projekt som ligger och har legat jättelänge. Bl a en åkpåse som fortfarande inte är klar (saknas bara att sy i en dragkedja) men den har ju varit för liten i ett halvår nu så...
Apropå snyggt stickat så har ju jag tränat sen 9 års ålder (är 37 år nu) så det är ju ett tag. Ska se om jag kan ta tag i en beskrivning när jag får lite tid över.