cookies

måndag 10 december 2012

Återbruksutmaningen

Nu ska jag visa hur väl en neccessär i "fuse plastic"-metoden fungerar över tid.
Jag har slaktat plastpåsar från H&M och Systembolaget till denna. Smält ihop plasten så det blir tjockare med hjälp av strykjärn. Metoden beskrivs på nätet så det är bara att googla sig fram (Tyg och otyg har gjort en beskrivning här om ni vill läsa.)
Så här såg den ut när den gjordes för 1,5 år sen. Jag började använda den direkt.

Och så här ser den ut efter att åkt runt och misshandlats i träningsväskan.  Den har även fått följa med in i duschutrymmet eftersom den klarar att få vatten på sig.

Man kan se att färgen på plasten har skavts av och den ser lite skamfilad ut. Annars är den hel och sömmarna har klarat sig också. Det tycker jag är bra hållbarhet för att vara plastpåse som blivit perforerad av nålen.









Senaste alstret av plast är denna avlånga som skulle kunna passa en tandborste och tandkrämstuben?

Redan 2009 gjordes dessa. Förra året gjordes denna.
Lämna gärna en länk för inspiration till andra i inägget från igår och visa upp dina finaste Redo-plagg.
Ta´t lugnt i snön.


5 kommentarer:

hennihenni sa...

Kul att titta på alla bidrag även om jag själv tyvärr måste hoppa över den här veckan.

Tyg och otyg sa...

Kul att se att necessären åldrats med värdighet! Jag har ju gjort en beskrivning av hur man fusar, med bilder och allt, till 365slöjd-bloggen, om du vill lägga in en länk till den så finns den här: http://www.365slojd.se/?p=6462

Hanne sa...

Spännande, den där necessären. Jag visste inte ens att man kan krympa plastpåsar, ska genast forska lite på nätet.
Blev väldigt fint, i alla fall, och uppenbarligen hållbar.

Fangoria sa...

Så coolt, jag visste inte heller att man kan göra så!

Emma sa...

Fin, åh nu blev jag sugen, har prövat förut, men det var ett tag sen. Roligt att den hållt så bra!