cookies

måndag 12 november 2012

välkommen till återbruksutmaningen!

Ännu en spännande måndag att se fram mot. Det är alltid lika roligt att få se vad ni har hittat på för kreativa idéer.
Idag har jag snott idéer av andra. Jag har gjort kylskåpsmagneter av mjölkkartongslock a la Mormors glamor. Hon gör väldigt fina saker så det är en sida värd att följa. Jag har också gjort en tygtavla som jag inte vet vad jag ska ha den till (sett på Pinterest men hittar inte tillbaka till inpirationsbilden). Jag råkade ha en bit spånskiva kvar från bygget av marsvinsburen och tygrester har man ju också gott om......

 Jag har gjort alfabetet för att lilla Hanna ska lära sig det. Hon kom upp till mig igår och var jättearg för jag hade gjort för få bokstäver! Vad då, sa jag. Det är hela alfabetet!
-MEN JAG KAN JU INTE SKRIVA HANNA, skrek hon tillbaka. -DET FATTAS JU A:n.

 Hur man än gör så kan man vara säker på att det blir fel ;-)

 Tanken var att färgerna skulle tona in i varandra. Lyckades väl hyfsat med det men resultatet på Pinterest var betydligt snyggare kan jag säga.

Här lämnar ni länkarna i vanlig ordning


9 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina prylar!! Tavlan ser ju ut som gjord i porslinsmosaikteknik!! Verkligen snygg!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Gillar också tavlan skarpt. Är tyget limmat på spånskivan?

Klockarbarn sa...

Åsa.Li:
Jag har limmat med decopagelack/lim.

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Men vad kul! och vilka fina ord, blir så glad att du gillar bloggen och så rörd när man inspirerar andra till att pyssla. Bokstävs magneter har jag inte tänkt på :)
Kram
Helena

hennihenni sa...

Väldigt fina magneter, men förstår besvikelsen när man inte kan få till sitt namn med dem!

Linda sa...

SV; Nej Hedvig har nog vant sig vid tröjorna vid det här laget. :) Inte alltid hon tycker att det är så roligt när det ska över huvudet bara.

x-handarbete-pyssel sa...

Snyggt!
Själv har jag inte tillverkat något i kategorin återbruk denna veckan, men presenterar min idé som jag kläckte ikväll.

Klockarbarn sa...

Hennihenni:
Ja visst kan man det. Jag får spara fler lock och komplettera med flera av de vanligaste bokstäverna som barnen skriver med, typ mamma, pappa och deras namn.

krajamaria sa...

Men jag har visst missat att återbruksutmaningen fortfarande pågår! SÅ glad att se att den gör det, även om jag nu missat flera veckor... Orkar du fortsätta ett tag till så jag kan hänga på?
Gillar din utmaning skarpt! :)