cookies

torsdag 24 maj 2012

Det blir precis som man tänker sig eller hur

När man har mycket att göra så händer följande. En unge får springmask = mer arbete =tvätta och städa extra. Maskmedicin för hela familjen = 350 kr. Bra för inget annat vi gör just nu kostar *ironi*
En skitdyr räkning som vi inte räknat med dyker upp som gubben i lådan = inte tillräckligt bra beräkning/offert?
summan av det är antagligen att bara betala och lägga det långt bortom minnesområdet i hjärnan. Glömma och komma igen. Fint väder = tillfälle att bära ved och bygga vägg = den andra ungen blir magsjuk och vill bli hållen i handen = mamman MÅSTE göra det och HELA tiden. Utöver detta har jag blivit asförkyld. Hoppas rekordkort för snart är det dags för tjejvättern. O du milde.
Japp, det är som jag säger:
-Det blir aldrig som man tänkt sig (inte sagt att det blir sämre för det), allt blir mycket dyrare än man tänkt.  What the f*ck - det drabbar ingen fattig och vad gör det om hundra år....
Tänk själv........ om 100 år.....sug på den ett liten stund......om 100 år............. Antagligen inte ett skit. Har förträngt detta om 3 veckor troligen.
*Choose Joy*


tralla tralla tralla la la la

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Stackars er!!!
Hade en så period innan jul, tyvärr har den hållt på sen dess... :-)

Anonym sa...

Ja idag känns det bättre trots en jätteförkylning eller om det råkar vara allergi.
//Klockis

Anonym sa...

Med fyra barn har jag full förståelse, man blir bara så himla trött på allt. När det var som jobbigast brukade jag tänka "jag har i allafall tak över huvudet, en skön säng och mat till mina barn" till skillnad från väldigt många andra. Det brukade hjälpa lite ;)

Hoppas ni kryar på er snabbt och förtränger räkningarna!

Kram Anna