cookies

fredag 15 april 2011

Just nu ångrar jag mig


Hoppas äppelträden inte dör nu :-(

Just nu känns det som det var en usel idé. Har man inte jobb så skaffar man sig.....

Halva trädgården är uppgrävd. Det har blivit hjulspår djupa som Vättern i gräsmattan. Den var visserligen inte snygg innan heller men detta kräver stora insatser. Varför har vi gjort detta undrar ni nog.

Jo, vi behöver mer plats för bilar när gäster kommer på besök. Det är retligt att behöva gnida in sig hos grannarna. Dessutom kör vi alltid fast så fort det snöar minsta lilla. Med en bredare uppfart kan vi hålla ut vår 90 graders sväng och få med oss lite mer fart uppför backen. En extra parkering längst upp i trädgården gör att vi kan köra upp och ta sats de dagarn det har snöat mkt under tiden vi jobbat. Som ni märker är det stora problem vintertid och efter två snöiga vintrar har vi tröttnat.

Det ska väl bli bra om några år när vi gjort klart.... ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det hämtar sig snabbt! Rätt tid att göra det, när våren säger sproooiiing kommer det knappt synas längre!
//Thea (Kokalal)

MinaMirakel sa...

Det blir säker jättebra när det blir färdigt!/Åsa

nattugglan sa...

Va roligt att jag hittade till din blogg... Ja det är sant har man inte jobb så skaffar man sej.. o det ser för bedrövligt ut just nu hos dej, det kan jag hålla med om..men vi får hoppas att det blir bättre o att äppelträden klarar sej..pust.Nu ska jag kolla vidare på din roliga blogg.. ha en bra dag/Kikka i österbotten