cookies

måndag 24 januari 2011

Slänga en julgran som barrar




Att släpa ut granen igenom hela huset var inte en ljus idé. När jag tog i den så fullkomligt rasade barren. Jag såg i mitt inre hur jag skulle få dammsuga i golvspringorna i flera år framöver för att kanske till slut få upp barren. Lägg den i en sopsäck, sa min käre make. Öhh, svarade jag. Hur i hela friden skulle det gå till? Jag tänkte till på egen hand och kom fram till att gå loss med sekatören istället och göra den så liten att det inte skulle bli problem med att gå emot dörrkarmar och väggar eller sticka sig på den. Så fram med papperskassen och saxen.
Klippitiklipp, klipp, klipp, klipp.

Kolla vad "nätt" granen blev och den gled enkelt ut på trappan utan att släppa barr i hela huset. Barren ligger nu fint i papperskassen istället. Det blev så klart en del barr där granen hade stått men det räknar manju med när man tar in skogen i huset.

2 kommentarer:

Hello sa...

Så gjorde jag också. Funkade jättebra. Hade jag sen inte dunkat in toppen i halldörrkarmen hade barren också bara hållit sig i vardagsrummet ;)

ett hörn av rymden sa...

hmm, kanske nåt att tänka på till nästa år. Har svept in granen i ett lakan, modell större, men alltid rymmer det nåt barr. Och ja, barr brukar jag dammsuga ännu på midsommar...