cookies

söndag 2 januari 2011

2:a pysslet för året 2011


Första riktiga alstret 2011. Hoppas att året ska fyllas med massor av skapande. Mönstret är från PeteraO och jag ser nu när jag letar upp länken att jag har glömt att göra ärmdetaljen. Min ser också kortare ut i bålen än vad hennes gör. Mina ärmar blev litebredare också för jag orkade inte repa up när jag såg att jag gjort för många ökningar för raglan. Den blev ju ganska söt ändå. Jag har gjort minsta storleken. Det blev olika knappar men som går ton i ton.
UTMANINGAR
Min största utmaning i år (vår) är att lära mig ett nytt yrke. Jag ska läras upp för att prova ut och sy ryggkorsetter och gördlar för det Ortpedtekiska företaget jag är anställd för. Vi har redan börjat och jag känner att det sömnadsmässigt inte är så svårt men att det är utprovningen och att komma på individuella lösningar som är utmaningen. Ingen annan människa är ju den andra lik, varken i kroppen eller i bekymren/sjukdomen. Väldigt spännande och roligt. Det finns potential att detta kan bli det häftigaste och roligaste jobb jag kommer att ha någonsin. Frisöryrket är inte i närheten kan jag säga (har jobbat som det i 10 år) även om det är kreativt.
Mitt i allt detta nya så hoppas jag att jag kan fortsätta att känna mig inspirerad att sy och sticka hemma. Min kollega har tyvärr inte fortsatt att sy hemma men hon jobbar också heltid med att sy på jobbet. Det kommer inte jag göra. Två dagar i veckan blir det nog max. Resten av tiden ska jag fortsätta att sälja fotriktiga skor. Det är ju också så stor skillnad på sömnad så till att börja med så tror jag inte att jobbet konkurrerar ut känslan av att få pyssla hemma.

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vilken gullig kofta!/Åsa

Y sa...

det där måste ju vara perfekt! kul!! sen gör du som bija.se eller tar du med dej familjen och flyttar norrut till henne