cookies

måndag 24 januari 2011

Målning pågår




Nu har vi kommit en bit. Det återstår en strykning kvar samt den nedre delen under byggställningen som inte är påbörjad ännu. Vi köpte färg på affären och jag kan konstatera att det blir mer än hälften kvar efter vi är klara och målat alla lagren som rekommenderas. Konstigt att de kan beräkna så fel. Nu gör det inget eftersom jag vill måla de andra taken också uppe på 2dra våningen. Färgen kommer att gå åt ändå eftersom det är vit färg men det hade inte gjort nåt att sprida kostnaden lite....färg är skitdyrt. tänk om man köpt bruten färg i en nyans man inte vill ha "överallt".
En fråga till er. Jag vill fräscha upp vår öppna spis. Vad ska man använda på den? Nu är den lite fläckig och DAMMIG och behöver tvättas av och få en färgförbättring. Vilken färgsort?
Jag får svar i färgaffären såklart men det är så kul att få kommentarer på bloggen ;-)






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vilken färg du ska ha på spisen, men jag måste bara säga att det ser så snyggt ut med det gröna trappräcket mot den vita färgen!!

Kram AnnaH

Spenatmamman sa...

Vad fint ni får det! Vi frågade om vår spis på färgaffären (Flügger) och de sa vanlig väggfärg (vattenburen). Så det tog vi och den sitter kvar nu nästan tio år senare :).