cookies

tisdag 22 april 2008

Uppskattat

Jag stickade ju vantar i regbågsfärger till Hanna. Men storasyrran lade beslag på dom. Hon hade vantar på sig hela dagen igår trots att det var så varmt. Hon frös sa hon. Jag tror för min del att hon hellre hade vantar på sig än blev skitig av sanden i sandlådan. Hon gillar inte att bli smutsig. Uppskattade var de helt enkelt.

Nu ska hon få egna istället. Visserligen i lite tjockare garn men de passar ju bra kalla dagar och sen till hösten. Bra att vara ute i tid.

Jag använder ett mönster där tummen sitter på sidan. Vantarna är likadana oavsett höger eller vänster. Praktiskt ifall man skulle tappa bort den ena. Då behöver man bara komplettera med en likadan istället för att sticka ett nytt par. Använder man restgarn och gör vantarna olika så spelar det ju ingen roll ens om man har samma garn eller färg hemma eller inte. Personliga vantar blir det i alla fall. Vill man ha dem lite enhetliga så kan man ju brodera nåt på dem som blir lika.
Gud vad jag babblar...men ni fattar nog...hjärnan är inte helt klar.
Jag har sovit dåligt i ett par nätter pga vattkoppssmittad liten skrikig och kliande tjej. Tacka vet jag Tavegyl. Vi fick det av BVC igår och i natt har ungen sovit HELA natten utan kli och skrik. Skönt för henne.
Mönster: Sticka till barnen av Inger Fredholm
Garn: Novita 7-bröder sockgarn

5 kommentarer:

Jes sa...

Det är ju alltid lika roligt när den man gör blir uppskattat :) De nya vantarna ser ut att bli superfina, härliga färger.

Hello sa...

Det där var vantar i min smak! Såna skulle jag vilja ha!

"Din" tunika har visst blivit ett UFO :( Allt är klart, jag ska bara sy i knapparna. Tyvärr har jag nåt psykologiskt mot knappisyning, men nu ska det snart ske *peppar mig själv*

Efwa - Medea sa...

Härliga vårfärger!

Anonym sa...

Jättefina vantar, men här sitter jag i t-shirt ute och solar. Vad har ni för väder igentligen?

Anonym sa...

Syfröken: Ha ha ha, vi har lika varmt här som ni har antagligen MEN det är ju april och det kan ju svänga om och bli ap-kallt från en dag till en annan... ;-)
//Klockarbarn