cookies

söndag 27 april 2008

Har sytt på nya maskinen borde vara lycka MEN.......



Insåg när jag skulle byta till en dekorsöm att det saknades delar till maskinen så jag kommer bara åt raksöm och sicksack. Vilket antiklimax!

Imorgon får maken åka tillbaka till symaskinsaffären och påpeka detta. Inget roligt jobb men det måste göras. Det skulle finnas många sömmar enligt försäljaren och det gör det OM sömväljarna också hade varit med. Hoppas nu att de tar tillbaka maskinen så jag får byta till en komplett.

Har sytt en solhatt vändbar) idag och stickat färdigt ännu ett par vantar men det är inte mkt att visa eftersom de ser ut som de förra.
Det som ändå känns lite bättre är att vi åkte till Lager 157 och shoppade lite kläder till oss allihop. Jag har ju gått ner 3 kg och det är ju lite roligare att prova kläder då. Låter kanske inte mkt men jag är inte så överviktig så det märks ju ändå.

7 kommentarer:

Jes sa...

Snygga solhattar, va tråkigt med maskinen, gud vilken besvikelse, hoppas det löser sig fort. Lager 157 är det i gällsta då, vi åker dit ibland när vi hälsar på släkt som inte bor allt för lång bort.

mustafa sa...

vad tråkigt att det saknades delar. jag kan inte sluta lovprisa husqvarna 2000 (model 6020 & 6030), det är fantastiska grejer det. hoppas du snart får uppleva problemfri syglädje.

solhatt är jättefin. en solhatt mot en långfilling?

Anonym sa...

Jes: Ja visst Gällstad ligger närmast härifrån. Inte många mil alls. En lagom liten utflykt.

Kokoa Flanell: Det är en Husqvarna 2000 modell 6030. Verkar jättebra. Sydde igenom 6 lager jeanstyg utan att hacka en endaste gång. Men som sagt komplett vore ju roligare...

Vilken storlek skulle passa måntro i hatten? Mitt mönster är för ca 3-4 år men det går väl modifiera lite. Har du tygönskemål?
//Klockis

mustafa sa...

kulkul! jag emailar mått osv.

Anonym sa...

Jättefina hattar, perfekt med vändbart, är bra när det blir fläckar eller för att passa massor av olika kläder.
Gtrattis till nedgången av vikt, har själv 22kg kvar efter den senaste graviditeten, men å andra sidan är det bara 2 veckar sedan förlossningen...

rino sa...

kul hatt! jag provar o provar men får inte till en schyst beppehatt till min 3åring, du har inte lust att göra ett mönsterbyte? Kanske har jag nåt mönster du skulle vilja ha?

Anonym sa...

Rino: Maila mig din adress så skickar jag en mönsterkopia från tidningen där mönstret fanns.
klockarbarn@hotmail.com
/klockarbarn