cookies

onsdag 19 december 2007

Tack för ert stöd i min overlocksorg

Idag har jag provat att dra åt skruven som håller trådföraren, för den ska ju inte vara lös. Det hjälpte och nu verkar det funka igen. Hoppas, hoppas, hoppas. Men gud vad tajt alla delar sitter. Det behövs inte mycket för att det ska hamna fel. En för spänd tråd eller nåt kan ju dra nålen i fel riktning eller om man drar i tyget. I mitt fall tror jag att haveriet beror på att trådförarens skruv var lös från början och har skruvat upp sig under användnigstiden. Det är ju inget man tänker på att kolla. Det står säkert i instruktionsboken att man ska kolla det eller nåt...

Jag provade rullfållen häromdagen och det blev inte alls bra. Jag fick en fransig kant med ca 0,5 cm avstånd. Som om kniven var slö men hur fort kan en kniv bli slö? I min intruktionsbok står att man syr med 1,5 mm fåll. HUR i hela friden gör man för att vika in 1,5 mm? Det är inte möjligt. Fattar ingenting.

Inga kommentarer: