cookies

tisdag 4 december 2007

Asså - okej då - fel av mig

Jag erkänner...
Det är jag som läst fel i mönstret på nedanstående basker. Jag har inte minskat tillräckligt utan har en del minskningar kvar. Det står på ett annat ställe i mönstret och jag har ofta lite bråttom när jag läser mönster så jag glömde att gå tillbaka och kolla minskningstipsen. Två andra personer som stickat denna basker har lyckats men har gjort förändringar i mönstret. Om ni två kommer ihåg vad det var ni ändrade tar jag tacksamt mot tips så min mössa också kan bli vettig till slut.

Alltså, förlåt Garnstudio, för mitt tidigare missnöjesinlägg. Det visade sig att det är mitt eget fel MEN min åsikt kvarstår : Ni gör krångliga mönster som skulle kunna göras tydligare. Så är det bara.

Ska nu rätta till min basker.

2 kommentarer:

antfarm sa...

Det enda jag faktiskt ändrade var att jag hade större sticka, som du.Och att jag gjorde ribben lite annorlunda med räta och aviga för att jag också var för slarvig att titta på beskrivningen, men jag tyckte min variant blev minst lika bra. Ökningarna och minskningarna gjorde jag som i mönstret.

Stick-smurf sa...

Jag håller med om att Garnstudions mönster är svåra att tolka! Ibland får man verkligen kämpa för att få till det. Jättefin mössa i alla fall =)