cookies

måndag 30 april 2007

Mössor, mössor och ännu en mössa



Är inne i en mössperiod. Kul att prova sig fram. Denna är gjord till grannflickan. Får se om hon vill ha den på sig för det finns ingen mössa som får stanna på hennes huvud en längre stund. Får kanske sy på band.

Virkade en fjäril av restgarn från det självrandande sockgarnet "Regia". Försökte göra mössan toppigare som en toppluva. Tror att jag lyckades bra. Det syns dåligt på bilderna.
Mössan är för övrigt gjord i ett sommargult bomullsgarn.

7 kommentarer:

Gekko sa...

Du är grym! Fjärilen är jättesöt! Här hemma är vi väldigt nöjda med tunikan!

Anonym sa...

Tack!
Det går så fort och lätt att göra barnmössor. Men klockarbarnen behöver knappast fler mössor just nu ;-)
//Klockarbarn

Anonym sa...

Hej! Kikar in och drömmer mig bort! Du, jag undrar om du möjligen tar på dig en beställning av stickad dopklänning? Har mönster o sånt. Hör av dig i så fall! Mvh Elisabeth, Rättvisa barn

Anonym sa...

Hej igen! Hittar inte din mejladress!

Mvh Elisabeth

Lina sa...

Men du...den där fjärilen var ju bara såååå fin (o mössan o modellen också såklart)! Keep up the good work!

Anonym sa...

Tack, visst blir även en lite "trist" enfärgad mössa roligare med en färgglad fjäril. Nästa gång kan det få bli en larv eller nåt. Funderar även på att göra ett par mössor åt mina töser för jag gillar fjärilen jag med.
Får virka upp ett litet lager av blommor, fjärilar, hjärtan och larver...en sol kanske...
/Klockarbarn

Nettan sa...

Halloj
Har inte börjat jobba med bilderna men det kommer.....