cookies

tisdag 24 april 2007

Jeansklänning



Fick för mig att sy en jeansklänning. Den första och enda gången i mitt liv. Att bandkanta var ingen höjdare, svårt vid rundningen på hängseln upptill. Sen var jag slarvig när jag klippte till tygbitarna nertill så jag fick lov att kamoflera (stavas det så) med band. Nu ska den bara fållas nertill och få knappar men inte ikväll. Jeansknappar hade ju varit kul men hur gör man det...specialverktyg?
Som vanligt är allt material i klänningen återanvänt (jeans och påslakan).

Lilltösen är vardagsfin i sin tunika. Hon gillar den och jag med. Vi var på BVC idag och där fick vi flera kommentarer om att den var så färgglad och fin. Roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbar!!!

Måste väl ändå ha vart värt besväret ;-)

Klockarbarn sa...

Nja, nöjd är jag ju inte men nånstans lär man sig av misstagen. Jag får lov att tänka till lite mer innan jag börjar klippa nästa gång men att sy i jeanstyg fler gånger är väl tveksamt. Jag tappar sugen när det går emot mig...