cookies

fredag 9 oktober 2015

Kan man vänja sig vid smaken av Kombucha

Första satsen av Kombucha är nästan slut. Ett av barnen gillar det och får lite grann i botten av en äggkopp. Det andra barnet gillar det inte. Maken gillar det och jag själv gillar det mycket. 

Första klunken gav en smak som var annorlunda men inte äcklig på nåt vis. Starkt, tyckte jag först men man vänjer sig snabbt. Efter nån dag och några sippar till så började jag längta efter en ny klunk. Det är som kroppen vill ha mer och är jätteglad över att få smaka av denna konstiga dryck.

Nu längtar jag till min nästa sats blir klar. Kanske pga att det både är gott och spännande och för att jag gillar konstiga köksexperiment. 

Känner jag nån skillnad i kroppen efter ett par dagars drickande?
Nej, inte direkt annat än att jag vill dricka mer. Och det är ju i sig spännande. Drycken är inte söt på nåt vis och jag gillar inte ens läsk och söta drycker annars heller, så det är knappast sockersug liksom.

Fortsättning följer och nu vill jag prova olika smaksättningar också. 

Hur gott låter inte detta:
  • Körsbär och vanilj
  • Äpple och ingefära
  • Ananas och mynta
  • Jordgubb och basilika
  • mm mm

2 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Låter otroligt spännande. Man kan liksom inte föreställa sig smaken ens.

Klockarbarn sa...

Nä, den är svårdefinierad. Min lilla tjej tycker att det smakar äppeljuice.
Lite äpple smakar det konstigt nog (vilket är mysko då det är gjort på vanligt te).