cookies

måndag 16 mars 2015

Återbruksutmaning 2015 - vi kör!

Jag behöver inte mer än att ett par stycken tycker att det är en bra idé med utmaningen. Det var minst två så då kör vi.  Som vanligt är det inte viktigt att vara med från starten. Man får vara med en gång om man vill, eller varannan vecka. Det är liksom inte så viktigt, men självklart blir utmaningen lite mer intressant om många deltar :-)


Kreativt skapande ska inte regleras för mycket så därför har utmaningen några regler.

Du kan göra om nåt gammalt, överblivet eller urvuxet osv till nåt nytt. 
Hitta ett annat användningsområde för en grej eller pimpa upp trista saker som är slitna eller du tröttnat på.
Du får göra vad du vill. Det kan vara kläder, textilier, skor, leksaker, prydnadsgrejer, möbler - You name it. 
Överraska dig själv och andra!

Varje måndag med start den 23/3 länkar du till ditt inlägg här på min blogg. Har du skapat mer än en grej så får du lämna flera länkar om du vill. Vi kör på i 2 månader så hinner vi även med nåt större projekt om vi skulle vilja. Har du inget färdigt att visa upp varje måndag så visar du bara pågående arbete. Det är minst lika intressant att följa.


Alla bidrag är välkomna!!

Utan er blir det inget.




9 kommentarer:

Kullerbyttatextil sa...

Tack för inbjudan! Låter kul och jag hakar gärna på, även om jag nog inte hinner vara med varje vecka.

Susannesblogg sa...

Kul! Måndagar är en bra dag.

Thelma och jag sa...

Jag är med. Är nog sparken jag behöver :)/pia

Linda sa...

Toppen Jessica!
Jag är på! Nu kanske jag får sy klart mitt stora projekt som inte hann bli klart under förra utmaningen och som har legat sedan dess. :)

Lonelyfield sa...

Yeay!! Attans bra utmaning. Jag är på så mycket jag kan.

Katarina sa...

Precis vad jag behöver nu när Borgmästarens utmaning tar slut. Får se om jag får till återbruksprojekt dock, kunde ju inte ta med så mycket saker till lilla lyan. Hur tänker duxom man ger sig på att använda sånt man har haft liggande i tvåtusen år (garn, tyg etc) som kan ha varit köpt nytt eller köpt loppis men först nu används? För mig känns det personligen inte som återbruk men det vore kul om det vore det så jag kan vara med i din utmaning.

Sophia sa...

Härlig utmaning!
Jag är gärna med :)

Emma sa...

Kanske ska skaka igång min mycket sovande blogg. Blir kul att läsa om allas bidrag iaf!

Emma sa...

Kanske ska skaka igång min mycket sovande blogg. Blir kul att läsa om allas bidrag iaf!