cookies

onsdag 1 augusti 2012

Andra dagen på min semester och det är skönt att sova till kl 10 om jag har lust och vill. Sitta uppe länge och "dum-glo" på OS eller en hyrfilm. Sy lite och pyssla lite. Ta dagen som den kommer och släppa krav och måsten. Jag vill rensa i mitt syrum men inser att det är så mycket tyger att det blir svårt. Så jag frågade Linda Westermark om jag kunde få en kopia på hennes mönster så kanske jag kan sy upp lite av mina tyger och skänka tröjorna till behövande. Lite i samma anda som jag stickar upp mina restgarner. Problemet är bara att högarna inte verkar minska det minsta.  Enkla snabbgjorda mönster på babykläder mottages tacksamt (sytt/stickat/virkat) för visst vill jag att det ska gå fort och lätt att göra av med tyger och garn. Dessutom är sista insamlingsdagen den 15/8 så det brinner lite i knutarna. Fler insamlingar brukar i och för sig dyka upp så det gör inget om man inte hinner allt man hade i tankarna.

Förvaring behöver man så jag var på jakt efter en korg till just restgarner. Barnen får en del av smånystanen till att knyta vänskapsband. De älskar att göra det. De flätar och knyter varje dag. De där nystanen hamnar däremot lite överallt så för att lösa det så var det alltså korgjakt häromdagen. Hittade ingen lämplig till just det men fann en stor grön korg som jag tänker måla om i lämplig färg.


Först fick jag idén om att den passar att ha barnens spel och pussel i. Sen tänkte jag att den kan passa för en lite snyggare pappersinsamling än de papperskassor som används nu. Kanske klä med tyg invändigt?
Eller så kan barnens böcker rymmas eller kanske mina egna garnnystan. Hjälp vad mycket förvaring jag behöver. Får försöka fynda fler korgar eller liknande.


Och har man inget annat för sig när det regnar kan man bygga ännu en till marsvinsbur. Bokhyllan Billy har fått vitfärg (barnen har målat) och sen har vi sågat upp den och satt plastfönster i så grisarna kan se ut. Nu kan vi pynta med inredningen så de får lite att göra. Nu ser det lite trist ut. 



Inga kommentarer: