cookies

söndag 22 april 2012

Det blev ett par till

Jösses vad skönt det känns att hon nu har 2 par hela byxor att använda som hon gillar. Det är ett helt äventyr att sy eller handla byxor till denna dam. Det är nästan alltid fel nånstans. Jag har återanvänt en ficka som egentligen var en "tag" till ett annat plagg som jag köpte. "Tagen" är av nåt slags jeanstyg och jag tyckte att den var fin så jag har sparat den. Nu fick den komma till användning och det återstår att se hur det blir i tvätten. Dessa är också sydda i collegetyg men som är lite tjockare än det förra. Elvira gillar mjuka tyger. Det får gärna vara jeanstyg men då ska det vara soft och det vet vi ju hur bra det håller för en unge i 7 årsåldern.


Jag gillar inte förändringen i blogger. Vanans makt är stor och jag blir trött när jag måste leta för att hitta funktioner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

säger bara du e sååå duktig!!! Önskar jag själv kunde sy en bråkdel =) mössa som inte passade kan jag ta =)vill du kan du ju göra reklam för bytardagen på hakarps församlingshem nästa lör här på bloggen jag vare sig bloggar eller har fb / Emelie

himlaverket sa...

Så jättefina// gillar inte heller bloggers nya:(// Ulla