cookies

lördag 21 april 2012

Byxförsök

Elvira har ett par favoritbyxor som har gått sönder på knät efter att hon trillat i skolan. Hon vägrar att få en lapp där eller lagning. Jag fick då för mig att jag ska sy ett par nya till henne och kopiera de köpta. Så jag ritade av dom så gått jag kunde och provsydde i ett tyg från hyllan innan jag klipper i det för ändamålet köpta tyget.
Hon blev rätt nöjd och det som gladde henne mest var det mjuka muddtyget i midjan. Nu återstår det att se om mudden klarar av att hålla uppe så mycket tyg eller om byxorna kommer att glida ner under användning. Än så länge är hon nöjd i alla fall.

Tyg: Collegetyg från Fix trikåfabrik (oanvänd stuvbit från secondhand).Mudd ny.




1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Ser jättefina ut! Och bäst av allt att liten är nöjd!