cookies

tisdag 10 maj 2011

Tisdag = ledig, sol och symöte

Drakflygning på en tisdag!


Seconhandbrallor


Mäta lite....


Klippa av och sy en fåll.

Prova lite och JA! Passar! Nöjt barn.




Ledig dag och underbart väder. I veckan som gått har jag fortsatt med virkade hjärtekatter. Är stödvirkare och fick hem material till 5 katter att virka åt andra givare. Nu har jag gjort alla huvuden och hälften av kropparna. Eftersom det är fint väder idag och jag hellre vill vara ute så visar jag ett snabbt spartips som gjordes på en kvart alldeles nyss.



Häromdagen gick jag igenom barnens garderober inför sommaren och konstaterade att de flesta kjolar, klänningar och badkläder passar även i år. Stora tjejen har börjat använda jeansshort och knickers och det har vi inte tillräckligt av. Eftersom deras garderob ändå är så stor så har jag beslutat mig för att spara pengar och miljön så därför har jag inhandlat ett par svarta jeans på secondhand för 20 kr och klippt av dom (här kan man ju självklart ta för korta urvuxna brallor men jag har ju en modell mindre på barn som ärver så därför köpte jag). Det var lätt som en plätt och går vansinnigt fort. Benen ska jag spara och kanske sy på igen till hösten och då förlänga dom med annat tyg eftersom hon säkert har vuxit lite på längden tills dess. Vi får se hur det blir.


Jag lovar att inte handla sommarkläder i år utan bara sy själv av de tyger som finns hemma eller använda secondhandköpta kläder och tyger. Skor är undantaget ( jag har på känn att sandalerna inte räcker hela sommaren ut).

3 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Smart att handla byxor på secondhand och göra jeansshorts av.

Anonym sa...

Smart. Jag har ett par jeansleggings hemma med hål på knä och avsikten har varit att laga dem. Men nu tror jag bara att jag ska klippa av dem.

Krisses hantverk sa...

Återigen får man bara konstatera hur bra det är med återvinning!