cookies

fredag 27 maj 2011

Det skulle inte bli fler

Men har storasyster fått så vill också lillasyster. Jag följer inte mönstret slaviskt utan virkar på frihand tills det ser bra ut. När man gjort de första två så har man kläm på mönstret ändå och det är inte livsviktigt att man gör exakt antal varv eller maskor. Jag är en slarver. Jag klipper t ex ut mönsterdelar i tyg utan att rita på tyget också. Men så gör jag ingen märkvärdigt svår sömnad heller.

Katten är virkad av restgarner (mest Tilda och vanligt virkgarn) och har inget hjärta på bröstet av den enkla anledning att jag tyckte det var finare utan. Rött matchar inte så bra till pastellfärgerna. Det var en fröjd att virka i Tildagarnet fr Svarta Fåret jämför med det tjockare Muskat fr Garnstudio som "trådar" sig och är trögt på virknålen. Stor skillnad på hur jobbigt och ont man får i armarna.
När Hanna fick katten o morse så gjorde hon mig uppmärksam på att jag glömt att ge kissen en svans. Jag ville visst bli klar lite väl snabbt men det går ju lätt att ordna en svans. Det blev allt en riktigt sommarkatt som ser ut som en glass.

Inga kommentarer: