cookies

måndag 21 juli 2008

Utmanad av Sica

Först reglerna: Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Jobba med mitt Corepass.
2. Sätta på en maskin tvätt.
3. Måla balkongräcket eller åtminstone hinna skrapa bort gammal färg.
4. Städa köket så maken kan baka bullar.
5. Hinner nog lite stickning framför tv:n också.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var långtidssjukskriven efter min brännskada och hade bara himla skittråkigt. Kunde inte vara i solen och led av att bära en kompressionströja som var asvarm.

Ställen du bott på?
Huskvarna, Jönköping (flera olika ställen), Gävle och Falun och nu åter i Huskvarna.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa ett nytt hus! Större och modernare.
2. Öppna ett sjukhus för syraskadade och brännskadade kvinnor i Indien. Där de inte bara blir vårdade utan också får utbildning och arbetsmöjligheter och annan hjälp för att kunna fortsätta sina liv. Blir nog inga pengar kvar efter det.
3. Jobba deltid med det jag vill göra.
4. Absolut städhjälp
5. Jag skulle tacksamt ta emot matlagningshjälp på vardagarna. En egen kock!!!

Jag skickar utmaningen vidare till: De som känner för att svara helt enkelt.

3 kommentarer:

Sica sa...

Städhjälpen är inte helt fel, känns väldigt lockande faktiskt!

AMDAdesign sa...

Nämen hallååå jag har läst din blogg ett tag och inte förrens nu har jag fattat att vi bor rätt nära varnadra haha vad tokigt det kan bli

Klockarbarn sa...

Amanda: Ja men se där. Det finns nog fler bloggare i närheten som man inte vet om.