cookies

lördag 1 mars 2008

Korviga muddar

Stickameras sockklubb var inte så intressant denna månad så istället tog jag ett mönster från deras "Pulsvärmarklubb" (som jag inte är med i...). Nu fick jag tillfälle att använda upp resterna från min dragspelsbasker som jag faktiskt har använt idag. Mössan fick sig en rejäl sträckning efter att jag blött upp den så nu passar den bättre. Den fick det rätta hänget nu och eftersom jag har klippt mig kort så tycker jag att jag passar bättre i den.

Vill jag inte använda muddarna själv så kan ju alltid nån av döttrarna ha dem som benvärmare.

6 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Härliga muddar. Måste fråga : är garnet så att det korvar sig själv eller stickar man så efter ett mönster?

Anonym sa...

Det är mönstr att det korvar som gör att det krovar sig. Mönstret finns på stickamera. Länk finns i till höger på min blogg. Jag har stickat i ullgarn från Östergötland ullspinneri.
//Klockarbarn

Nettan sa...

Dom är döläckra! Vill ha i pastell - jag älskar pastell. Konstigt att vi är så tvärtemot trots samma gener ;o)

TUSEN TACK för den lilla tygbiten!
kram

Anonym sa...

Jo, men jag tror det beror på att du alltid varit blond och passar i ljusa färger. Jag däremot har aldrig passat i pastellfärger så då gillar jag automatiskt inte pastell. Kanske? Dessa är inte svåra att göra. Du kan själv. Mönstret finns även för 2 raka stickor. Jag har stickat med strumpstickor.
//klockarbarn

Anonym sa...

Hej!
Vad fina dom blev
Hur många maskor la du upp?
Mvh Carina

Anonym sa...

Hej Carina
Jag lade upp 52 m på st nr 3. Sen maskade jag av första m på varje sticka efter några cm (dvs 4 m). Sen en gång till efter ytterligare nån centimeter. Så de blev lite mer formade efter handleden.
/klockarbarn