cookies

fredag 6 juli 2012

Troschock igen

Ändrat lite på LG´s bastrosa för att det ska passa mig lite bättre. Tyget är oerhört mjukt och kommer också från LG. Resåren har jag köpt från lokal tygaffär här i stan. Tyckte att jag kunde göra mormorstrosan lite lyxigare med resår med volangkant. Glansig vikresår upptill.
Trosorna är jättesköna men kanske lite stora och det är för att denna tygkvalitén töjer sig mer än de tidigare jag sydde. Blir de för stora efter ett tag så går det ju alltid att sy in dom.
Jag är nöjd och stolt med mitt jobb och denna gången gick det fort att sy dom också. Sydde i rasande fart eftersom jag blev osams med stora dottern. Vid såna tillfällen tar jag en time out och sätter mig vid symaskinen en halvtimme och då brukar både barn och frun i huset tagit sig samman igen.
Trevlig helg och mer hemsydda trosor åt världen.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Snygga!!

Mirre Syr sa...

Instämmer! Har sytt nya svarta och de är så sköna att jag helst av allt inte vill byta ;)

Emileitha/Tarja sa...

Nu blev jag intresserad.. måste vara sköna att ha på dig.. Bra gjort att våga sätta in bild med.. duktigt