cookies

tisdag 31 juli 2012

Symöte på nätet idag

Jösses vad det var länge sen jag deltog i symötet. Det händer inte så mycket pyssel i vårt hem just nu men jag håller på att göra av med lite restgarner som ligger. Man vill ju inte slänga eller ge bort garn i första taget. Inte jag i alla fall men jag kan gärna ge bort saker som är gjorda av det.

Här pågår en stickning av en liten väst/tröja till någon nyfödd som behöver den. Jag har tidigare stickat strumpor/skor (även dom snabbstickade, här är mönster). Denna väst hittar ni mönstret till här. Jag har ändrat lite genom att göra första delen (kragen) något lägre. Den blir väldigt töjbar eftersom den är stickad i resår och det är bra för då passar den länge. Gör man den tillräckligt lång så finns det växtmån i den ett bra tag tror jag. När den är färdig ska jag prova på lite olika dockor för att testa och jämföra. Min största docka är stl 62. Inga sömmar att sy heller, bara fästa nån tråd. Hur bra är inte det.

Det är bra med plagg som går att använda länge när det ges till välgörenhet. Att det sen går snabbt att sticka är ju heller ingen nackdel om man vill göra flera. Jag har använt stickor 4 mm och ett akrylgarn (tyvärr) som jag fått av min mamma.

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Den vill jag se hur den ser ut färdig, så spännande!/Åsa

Susannesblogg sa...

Vad söt den blev!