cookies

onsdag 4 juli 2012

Små tossor och virkade rutor

Det var vansinnigt länge sen jag visade upp något handgjort på bloggen.
Jag har stickat några babyskor/tossor för välgörenhetsprojektet Värma liten. Hoppas att jag hinner få ihop lite mer innan deadline. Det är snabbstickade mönster och som ger möjlighet att bli av med lite garnrester, vilket alltid är uppskattat här hemma. Har någon det perfekta mönstret på tossor som inte kräver någon ihopmontering så hör av er. Detta hittade jag på nätet men var.....Ravelry skulle jag tro.


 3 par tossor och ett par ballerinaskor med slejf (knapp saknas ännu).

Sen pågår ju mitt arbete med en sjal av återvunnet garn. Jag är nästan färdig. Det fattas bara några hela rutor och några halva som avslutning. Snart så. Mönstret kommer från Garnstudio.

Inga kommentarer: