cookies

måndag 23 juli 2012

Mjukaste brallan

Jag har några ballongbyxor i tunt tyg med mudd upptill som är supersköna. Härligt svala på sommaren och skyddar mot solen (som om det behövs i år :-(.......). Det är köpebyxor men superlätt att göra själv. Min dotter har sneglat avundsjukt på dessa brallor och till slut bad hon mig göra ett par till henne.
Inte behöver man be sin mamma särskilt länge om såna saker :-)



Jag tog det tunnaste tyget jag hade i gömmorna och det råkade vara grannens gamla gardin. Lite väl tunt visade det sig för trosorna syns igenom men man kan ju ha dom hemma och på stranden med bikini/baddräkt under. Jag har använt samma mönster som här, vilket visat sig vara ett bra mönster.

Armvärmarna hon har på armarna är ett par avklippta byxben från ett par tights som blivit för trasiga för att laga (blev shorts istället). Nu ska "värmarna" bara sys in lite för att passa bra.

Bara 1 vecka kvar att jobba sen är det semester.

1 kommentar:

hennihenni sa...

Hoppas det hinner bli sommarväder tills semestern börjar! :)